4 september 2007

Geen reclame wordt gratis reclame

Bij het weekblad Humo zijn ze de VAR, de reclameregie van de VRT, eeuwig dankbaar. De beslissing om het spotje, waarin de koning (door montage uit diverse toespraken) zich zogezegd verontschuldigd voor de baldadigheden van zijn familie, niet uit te zenden levert het weekblad heel wat gratis reclame op. Want natuurlijk maken kranten , in deze nieuwsarme tijden, voor zo'n bericht maar al te graag plaats.

Heel wat mensen zullen dan ook gretig naar de Humosite surfen om de verboden spot te gaan beluisteren, een verboden vrucht smaakt nu eenmaal eens zo sappig. In het geval dat de VRT de spot gewoon had uitgezonden, had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid, en was de spot verzonken in de massa reclamespots die de ether teistert.

De kans dat dit spotje Humo ook maar enigzins zou schaden is trouwens klein. Zoals een prof tijdens mijn opleiding Journalistiek al zei: 'There's no such thing as bad publicity, the only bad thing is, no publicity.

Geen opmerkingen: