8 januari 2008

De Red-de-redactie Actie!

Ik schreef het vrijdag al: de reacties op de nieuwe website van de VRT Nieuwsdienst zijn niet zo positief. Sommigen vinden de nieuwe look zelfs zo aberrant dat ze prompt een reddingsactie voor de vorige website op touw hebben gezet! Op hun, toegegeven, originele website, de-red-actie.be , vind je hun commentaren en grieven op de nieuwe look.

En hier en daar (bv. op het forum van TV-visie)werd ook al de link gelegd tussen de look van deredactie.be en die van de bewustmakingscampagne 'Ik ben voor' voor een hoffelijker rijgedrag, die je op grote affiches langs de snelwegen ziet en ook in spotjes met 'mislukte BV' Hans Otten.





De gelijkenissen zijn inderdaad frappant. Stilaan kunnen er zich dan ook vragen gesteld worden over het communicatiebureau dat door de VRT geconsulteerd wordt. Want ook het nieuwe logo van Canvas kan allesbehalve origineel genoemd worden. Om van een vierkant met een gat in, een vierkant zonder te maken, moet je geen peperduur reclamebureau inhuren, dat kan elke student reclame of grafische vorming.

Het zat de VRT gisteren trouwens écht niet mee, want net op de eerste dag van de nieuwe look gaat het laatavondjournaal compleet de mist in door technische problemen...

Geen opmerkingen: